עמק חפר- לגלות מקומות קסומים קרוב למרכז הארץ

לפני כמה שנים, כשעוד הייתי בלוגרית מתחילה ב”תפוז”, יצאתי לסיור בלוגרים באזור עמק חפר. אני זוכרת, שבבוקר הסיור חשבתי לעצמי: מה כבר אפשר לראות שם? זה הרי לא הגליל או הגולן או אפילו אזור אילת, שלא חסרות שם אטרקציות. זה סך הכל אזור שנמצא יחסית במרכז, ובדרך כלל חולפים על פניו בדרך לצפון. הרי אין שום סיבה לעצור שם, לא? באותו סיור גיליתי כמה טעיתי. ראיתי מקומות קסומים, ופגשתי אנשים מעניינים. הבטחתי לעצמי לחזור ולטייל שם. אז לקח קצת זמן, ולפני כמה ימים יצאתי לשם לסיור בלוגרים נוסף. הפעם דרך המשלחת של אכב”י, איגוד הבלוגרים, שדרכה אנחנו מגיעים, קבוצת בלוגרים, לסייר בכל פעם באזור אחר בארץ. (כאן תוכלו למצוא את אחת הכתבות מהסיור הקודם של המשלחת) הסיור נערך גם בשיתוף המועצה האזורית עמק חפר ואגף התיירות במועצה. שמחתי לגלות שאזור עמק חפר נותר קסום, והפעם הגענו למקומות שלא פגשתי בסיור הקודם. הופתעתי ושמחתי לגלות, שבשנים האחרונות נוספו עוד המון אטרקציות, מקומות מעניינים ושפע של אפשרויות למי שבא לטייל.

אז איפה היינו ומה עשינו?

גינת אוכל משק הלברכט:

את הסיור בעמק חפר התחלנו במשק הלברכט, שם פגשנו את תמי הלברכט, בתם של מקימי המשק.

הוריה הגיעו לאזור לפני כ-30 שנה, ולפני 6 שנים החליטה תמי לפתוח אותו לקהל הרחב, מתוך מטרה לגדל מגוון פירות וירקות טריים ובריאים ולקרב את הקהילה לתוצרת חקלאות מקומית.

כיום המשק פונה לקהלים שונים (ילדים, משפחות וכו’). במקום מתקיימות מגוון פעילויות, הכוללות בתוכן גם סיורים בגינת הירק. הילדים שמגיעים לשם מתרגשים לראות איך הירקות גדלים, וכך הם לומדים על החיבור בין המזון לאדמה.

במשק מתקיימות גם פעילויות לגנים ולבתי ספר. כשהגענו למקום, אחרי ארוחת טעימה של גבינות, ירקות ומאפים, ערכנו סיור.

(הארוחה הטעימה שחיכתה לנו במקום)

ראינו את הירקות, את הגידול ההידרופוני וגם את פינת החי הקטנה ולול תרנגולות החופש.

(גידול הידרופוני)
(שלגית ואני על רקע הלול)

בגינת האוכל אפשר לראות גם גידול “פשוט” של ירקות וגם שילוב של חדשנות בגידול. ליעד, שערך לנו את הסיור, ציין בפנינו שהגינה היא עונתית ואורגנית. אחד הדברים עליהם שמים שם דגש הוא הנוכחות, להיות כאן ועכשיו. מי שמגיע לסיור יכול לקטוף מהעץ ולאכול במקום.

הסיור עשה לכולנו חשק לגדל ירקות😊 ואל דאגה, גם מי שאין לו גינה- יכול לגדל באדנית.

אז מה תוכלו לעשות שם? סיור מודרך בגינת האוכל, סיור לכוורות הדבורים+הרצאה, סדנת הדגמה בנושא שייקים בריאים ומזונות על, בישול עונתי עם שף אורח, סדנת רקיחת בשמים, סדנת ליקוט וקליעת סלים, סדנת טעימות בירה, מופע קולינארי, סדנת יוגה ועוד.

כמה עולה? תלוי בפעילות. מומלץ להתעדכן באתר ובעמוד הפייסבוק.

מה כותבים בווייז? משק הלברכט גינת אוכל ביתן אהרון

שעות פתיחה: משתנות. כדאי להתעדכן מתי פתוח, ובכל מקרה תמיד עדיף לתאם מראש.

לפרטים נוספים: 054-2000635

info@foodgarden.co.il

https://www.facebook.com/FARM.TO.TABLE/

חוות סיקורה:

אחרי שראינו את גידולי האדמה במשק הלברכט, המשכנו לראות גידולי ים… כלומר, אצות😊. חוות סיקורה היא חווה אקולוגית לגידול אצות ים, שממוקמת סמוך לנחל אלכסנדר.

(אחת מבריכות גידול האצות)

משמעות השם סיקורה הוא “תיבת אוצר מהים”. בחווה מגדלים סוגים שונים של אצות, שהמשותף לכולן הוא העובדה שהן נקיות, אורגניות וכמובן בריאות.

(סוזי בר מאיגוד הבלוגרים מדגמנת אצה)

פגשנו את יוסי קרטה, שהקים את המקום ואת אביטל הראל, סמנכ”לית השיווק של סיקורה ותזונאית.

(הדגים במרכז המבקרים)

לאחר סיור במקום, שבו יכולנו לראות איך מגדלים אצות ים על היבשה, זכינו לטעום את סוגי האצות השונים. בחווה פינקו אותנו עם סלטים ותבשילים, כאשר בכולם האצה היא המרכיב העיקרי, ומלבד הבריאות, הכל היה טעים! אביטל סיפרה לנו על כך שהאצה הירוקה עשירה במינרלים, סיבים תזונתיים וכלורופיל שמנקה את הגוף, והאצה האדומה יכולה להתאים, מלבד למאכל, גם לתעשיית הקוסמטיקה.

(אצה אדומה ואצה ירוקה)

לסיקורה יש ליין תוספי תזונה, שאותו ניתן לרכוש בבתי טבע, בבתי מרקחת ובאתר החברה.

אז מה תוכלו לעשות שם? החווהמציעה סיור חווייתי ומרתק לכל המשפחה, “הצצה באצה”, שבמסגרתו תצפו במיצג על הים התיכון ועולם האצות. במרכז ההסברה תוכלו לחוות את מאפייני הים, סוגי הדגים והשינויים הסביבתיים. בנוסף, תצפו בשיטת גידול אצות הים על היבשה. בסיום, תחכה לכם ארוחת טעימות עם מאכלים ייחודיים מבוססי אצות. מתאים לכל הגילאים ,למשפחות ולקבוצות.

כמה עולה? מחיר הסיור “הצצה באצה” 45 שקלים לאדם (עד גיל 6 ללא עלות).

מה כותבים בוויז? חוות סיקורה- הצצה באצה

שעות פתיחה: ימים א’-ו’ בתיאום מראש.

לפרטים נוספים: *5921

avishay@seakura.co.il

https://www.facebook.com/seakuraisrael

פארק צבי הנחל:

אי אפשר להגיע אל עמק חפר בלי לבקר בפארק צבי הנחל, אשר נמצא על גדת נחל אלכסנדר. המקום המקסים הזה, שבו אפשר לצפות (וצפינו!) בצבים רכים. פגשנו את אחד מ”נאמני נחל אלכסנדר” , שסיפר לנו על קבוצת מתנדבים, רובם תושבי עמק חפר, אשר עושים תורנויות באזור הנחל, ומוסרים דיווח יומיומי למועצה על מצב הנחל, אם יש בעלי חיים מתים, צבע הנחל, ניקיון, פסולת ועוד. בנוסף, הם גם מדריכים בהתנדבות (אפשר ליצור איתם קשר דרך אתר המועצה ולהזמין הדרכה חינמית).

בפארק ניצבים כמה מגדלי עץ, שמהם רואים את מרחבי עמק חפר ונחל אלכסנדר.

(תצפית מקסימה מאחד מגשרי העץ בפארק צבי הנחל)
(תמונה קבוצתית של חברי המשלחת. צילם: @yossi souva )

מה תוכלו לעשות שם?לטייל, לעלות לתצפית, לקבל הדרכה, לצפות בצבים רכים, וכמובן להנות ממדשאה רחבה, ובה שולחנות פיקניק, עצי נוי ופרגולה.

כמה עולה? כניסה חופשית

מה כותבים בווייז? פארק הצבים נחל אלכסנדר

שעות פתיחה: פתוח כל הזמן

לפרטים נוספים: חפשו ברשת “פארק צבי הנחל”

מבשלת בירה אלכסנדר:

הגענו למבשלת הבוטיק “בירה אלכסנדר”, שנפתחה במטרה לייצר בירה ישראלית מעולה.

המבשלה, שעברה לאחרונה מקום, הוקמה על ידי אורי שגיא ב2008, ולמרות שהיא יחסית צעירה, הבירות שלה כבר הספיקו לזכות בפרסים רבים ברחבי העולם. ישנם מגוון סוגים של בירה, ובאוגוסט הקרוב ייפתח מרכז המבקרים, שיציע ימי כיף, בילוי שובר שגרה, חגיגת יום הולדת ועוד.

(בירה ישר מהחבית)

הבירה במבשלה מיוצרת בכמויות קטנות, כדי לאפשר שליטה מלאה באיכות. אני יכולה לומר, בתור אחת, שלא שותה יותר מדי בירה, שהבירה שלהם ממש טובה. בקרב הקבוצה שלנו נרשמה התלהבות😊. סוגי הבירה הקיימים היום במבשלה הם: בלונד, אמברה, גרין, בלאק, בלייזר וחיטה ישראלית.

(הקבוצה שלנו על רקע המבשלה. איפה אני? רמז:מאחורי המסכה:)

מה תוכלו לעשות שם? סיור, שבו רואים את תהליך ייצור הבירה, שומעים על ההיסטוריה של הבירה, על ההבדלים בין סוגי הבירות ועל החזון של בירה אלכסנדר, בסוף הסיור מתקיימות טעימות.  אפשר גם לחגוג יום הולדת, יום נישואין ועוד.

מה כותבים בוויז? צבי הנחל 13, פארק תעשיות עמק חפר.

שעות פתיחה: ימים א’-ה’ בין השעות 9:00-17:00 יום שישי בין השעות 9:00-16:00.יש לתאם הגעה מראש. ניתן להגיע ללא תיאום על מנת לרכוש בירה, מרצ’נדייז ולשתות בירה קרה מהחבית.

לפרטים נוספים: 074-7034094

danab@alexander-beer.co.il

https://www.facebook.com/alexander.brewery

גלריית זוזו ZUZU:

הגענו אל גלריית זוזו, אשר שוכנת באזור התעשיה של עמק חפר.

שם פגשנו את תמי סואץ, מנהלת ובעלת הגלריה. תמי סיפרה לנו על הגלריה המיוחדת הזו, שהכניסה אליה חופשית, ומטרתה היא להנגיש אמנות טובה לתושבי האזור. בחלל התצוגה, שגודלו 150 מ”ר, מוצגות תערוכות, מפגשי אמן, סדנאות, הרצאות, אירועי מיצג, שיתופי פעולה אמנותיים ועוד.

(אחד הציורים, שהוצגו בתערוכה, שבה צפינו ביום ההביקור)

בניגוד לגלריות אחרות, שבהן אולי לא יתייחסו אליכם יותר מדי כשתכנסו, בזוזו תתקבלו בספר פנים יפות, ואפילו תוכלו לקבל עוגה (שתמי בעצמה אפתה) ולהכין לעצמכם קפה בפינת הקפה. תמי סיפרה, שלעתים מגיעים אל הגלריה אנשים שרק עברו באזור, ובזכות הנגישות והעובדה שהכניסה היא חינמית- הם זוכים לקבל מנה גדושה של אמנות. השם המיוחד של הגלריה ניתן לה, מכיוון שהיא מוגדרת כ”גלריה להנעה תרבותית”, ויש כאן רצון שהאנשים יזוזו לגלריה😊.

מה תוכלו לעשות שם? אפשר לבוא לסייר בגלריה בתערוכות השונות (אשר מתחלפות מדי פעם) לבד, בזוג או עם הילדים. במקום יש גם חדר חושך, ומדי פעם מתקיימות סדנאות לילדים בנושא צילום ופיתוח תמונות. בחודשים יולי-אוגוסט תתקיים תערוכה של אמנים, שיגיעו לשם יחד עם ילדיהם, ויתקיימו פעילויות רבות. כדאי להתעדכן מראש!

מה כותבים בווייז? זוזו גלריה להנעה תרבותית, גשר העץ 46, פארק תעשיות עמק חפר.

שעות פתיחה: יום ג’ 10:00-16:00, ימים ו’-ש- 10:00-14:00 או בתיאום טלפוני.

לפרטים נוספים: 054-4278951

info@zuzugallery.com

https://www.facebook.com/zuzugallery

אגמון חפר:

הגענו אל אגמון חפר, פנינת טבע לא מוכרת, שנמצאת עכשיו בפיתוח, וגילינו מקום קסום. אפשר לסייר שם ברגל או באופניים. אני, לצערי, עדיין לא יודעת לרכב על אופניים (ששש…. אל תגלו…), אבל חבריי נהנו מסיור קצר באופני שטח בהדרכת אלון וולף ממוזיאון האופניים .

(את האופניים מזמינים מראש, והם מגיעים עד למקום)

כשהגענו סמוך לאגמון, פגשנו קבוצה, שעמדה שם וציירה את הנוף. את הקבוצה הדריך רונון מרונן שירותי קייט , שדרכו אפשר להזמין סדנת ציור וסיור (מומלץ!).

האגמון שוכן סמוך לנחל אלכסנדר, והוא מהווה מקום מקלט לציפורים ואטרקציה לחובבי טבע. בפארק קיים אגם מלאכותי, דקים מעץ, נקודות תצפית, שבילי הליכה ועצים.

מה תוכלו לעשות שם? סיור מסביב לאגם, סיור אופניים ו/או סדנת ציור.

מה כותבים בווייז? אגמון חפר.

שעות פתיחה: 24 שעות ביממה

להזמנת טיול אופניים: אלון- 050-9199866

alonwoo@gmail.com

https://www.facebook.com/israelicyclemuseum

להזמנת סדנת ציור וסיור: רונן שירותי קייט- 0505207020

https://www.facebook.com/ronensk.f

קיבוץ משמר השרון:

הגענו אל קיבוץ משמר השרון (שבעבר נקרא קיבוץ משמר), ושם פגשנו את פנחס לויתן, אשר הקים מוזיאון קטן בשם משמראשונים, שבו ניתן לראות ולחוות את ראשית היישוב במקום.

פנחס סיפר לנו על ההיסטוריה של המקום, ולימד אותנו כמה עובדות מרתקות.

(צופר ידני, שבאמצעותו התריעו שהאויב מתקרב)

הקיבוץ עצמו יפהפה ומיוחד.

(מזל שהבריטים לא יודעים לקרוא עברית)
(על מדשאות הקיבוץ. צילמה: יהודית הרפז)

לאחר הפגישה עם פנחס קפצנו לחדר מלאכה, סטודיו ליצירה, שבו שמענו על הסדנאות השונות אשר מתקיימות שם.

מה תוכלו לעשות שם? סיור מודרך (מתאים לכל גיל) ברחבי הקיבוץ, שבו לומדים על ההיסטוריה ועל ההווה, סיור בענפים החקלאיים של הקיבוץ וסדנת יצירה בחדר מלאכה.

מה כותבים בווייז? קיבוץ משמר השרון/ מוזיאון משמראשונים/ חדר מלאכה, משמר השרון

לפרטים נוספים והזמנת סיור ו/או סדנה: (אתר משמראשונים ופייסבוק)

https://www.facebook.com/%D7%9E%D7%A9%D7%9E%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%95%D7%96%D7%99%D7%90%D7%95%D7%9F-Museum-MishmaRishonim-171350429567779
https://www.facebook.com/elyscraftroom

יקב אלכסנדר:

הגענו אל יקב אלכסנדר בסוף היום הגדוש הזה, ולמרות שבמשך כל היום הקפדתי לכתוב פרטים במחברת, שם כבר לא הצלחתי, כי מהרגע שנכנסנו שתיתי עוד ועוד יין, עד שהכתיבה כבר הפכה לבלתי אפשרית😊

(אני אסתפק ב16 כוסות. תודה)

היקב שוכן במושב בית יצחק, והוא הוקם ב1996 על ידי יורם שלום, ונקרא על שם אביו אלכסנדר ז”ל.

(יורם שלום)

יורם לקח אותנו לסיור ביקב, וסיפר לנו על ההיסטוריה המרתקת שלו עצמו ושל המקום.

במהלך הסיור זכינו לטעום את היינות השונים, אשר מיוצרים שם. כל הקבוצה שלנו הסכימה על כך, שמדובר ביינות מצויינים! (לכן היה קשה להפסיק לשתות).

(השארתי כמה יינות)

אחרי ששתינו עוד ועוד כיבדו אותנו בגבינות, ירקות ומטבלים טעימים.

(ככה נראים אנשים ששתו יותר מדי. בתמונה: אני, שלגית, דנה וליאור. צילמה: שלגית אטמקר)

מה תוכלו לעשות שם? סדנאות, סיורים, אירועים וכמובן להנות מהיין המושלם שנמכר שם.

מה כותבים בווייז? יקב אלכסנדר, דרך חפר, בית יצחק.

שעות פתיחה: ימים א’-ה’ 9:00-17:00, יום ו’ 10:00-15:00.

לפרטים נוספים: 072-3929717

yoram@alexander-winery.com

https://www.facebook.com/Alexanderwinery

את הסיור בעמק חפר אפשר לערוך לבד, אבל אפשר גם (ומומלץ) להזמין הדרכה.

שתי המדריכות עליהן אני ממליצה הן :

רעות רז בירן מ”נקודת רעות“: 052-6369900

https://www.facebook.com/nekudat.reut

וטל קלאר העברי משורשים וכנפיים: 052-5308019

https://www.facebook.com/tal.klahr

אז לכו לגלות את עמק חפר, ושיהיה טיול נפלא!

הסיור בעמק חפר התקיים כחלק מפרוייקט “המשלחת” של איגוד כתבי הבלוגים בישראל.

אתם מוזמנים להכנס לכתבות בבלוגים של החברים הנוספים במשלחת כדי לקרוא על החוויות שלהם:

דן בירן מהבלוג My wine way

גלית קידר מהבלוג “שעמום הוא בחירה”

טל לביא מהבלוג “גליליות לשבת”

רוני אביב מהבלוג “הקונסיירז'”

ליאור עבולעפיה מהבלוג “קינדרלנד”

דנה סתוי מהבלוג “זמן איכות”

מאיה ראם מהבלוג “יוצאים מהקופסא”

נירה פרי מהבלוג “לשנות כיוון”

דנה וסרשטיין מהבלוג “המחברת הצהובה”

אורית ענבר מהבלוג “החיים היפים עם אורית ענבר”

יוסי סובה

יעקב מאיר מהבלוג “תוליכנו לשלום”